Звіт
директора дошкільного навчального закладу
(ясел-садка)комбінованого типу № 9 “Фіалка”
Запорізької міської ради Запорізької області
Сосновської Людмили Вікторівни
перед педагогічним колективом та громадськістю
за 2018 – 2019 н.р.

Звіт директора дошкільного навчального закладу складений на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. № 178, «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед колективом та громадськістю», з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у навчальних закладах, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації.

Завданням звітування є забезпечення прозорості, відкритості і демократичності управління дошкільним навчальним закладом та стимулювання впливу громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління дошкільним навчальним закладом.

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)комбінованого типу № 9 “Фіалка” функціонує з червня 1969 року.

Юридична адреса : м. Запоріжжя, вул. Українська, 34 а, тел. 63-02-62.

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу № 9 «Фіалка» Запорізької міської ради Запорізької області (далі – ДНЗ) для дітей віком від 1 року 6 місяців до 6(7) років, у складі якого функціонують 3 групи загального розвитку, в яких забезпечується догляд за дітьми, розвиток, виховання і навчання відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти та 3 логопедичні групи для дітей з вадами мовлення.

Засновником і власником закладу є Запорізька міська рада. За дорученням засновника територіального відділу освіти Олександрівського району здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально технічне забезпечення. Згідно Закону України „Про дошкільну освіту” та вимог, регламентованих Статутом, ДНЗ розрахований на 85 місць. ДНЗ працює за 10.5 та 12-годинним режимом. В дошкільному закладі функціонує 6 російськомовних груп. Мова навчання визначається потребами батьків вихованців ( за письмовою заявою) відповідно до Закону України «Про засади державної мовної політики».

Групові приміщення повністю забезпечені меблями та ігровим обладнанням. У ДНЗ обладнані необхідні приміщення: групові та спальні кімнати, роздягальні та кімнати гігієни. Функціонує музично-спортивна зала, працюють кабінети: медичний, методичний, кабінет психолога, 3 логопедичних, технологічні та побутові приміщення. Предметно-ігрове середовище приміщень організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям, санітарним, функціональним та естетичним вимогам.

У 2018 – 2019 н.р. діяльність колективу була підпорядкована виконанню Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, Базового компоненту дошкільної освіти, власного Статуту.

Комплектація груп дітьми відбувалась переважно у серпні – жовтні 2018 р.

Зарахування дітей в дошкільний заклад здійснювалось завідувачем дошкільного закладу протягом календарного року на підставі направлення ТВО Олександрівського району, заяви батьків або осіб, які їх замінюють, свідоцтва про народження дитини, медичної довідки дільничного лікаря про стан здоров’я дитини та епідеміологічне оточення; довідки про щеплення. Для зарахування дитини до логопедичної групи - витяг із протоколу засідання ІРЦ ( з визначенням терміну перебування в логопедичній групі ); направлення ТВО Олександрівського району. Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп здійснюється наприкінці навчального року, у серпні. Впродовж останніх років дошкільний заклад демонструє високі показники відвідування дітьми груп. У 2018 р. він склав 69,4%. В окремих групах (ст. логопедичні гр. «Лісова галявина»,«Сонечко» , середня логопедична «Дюймовочка» показники сягають 78% - 92%).

У 2018-2019 н. р. функціонувало 6 вікових груп з російськомовним режимом навчанням, загальна чисельність дітей – 135, що на 37% перебільшує проектну потужність (85 дітей). Соціальний паспорт у 2018 – 2019 навчальному році виглядає наступним чином:

Заголовок
Категорії дітей Кількість
1Діти, які залишилися без піклування батьків1
2Кількість дітей ЧАЕС 2
3Кількість дітей з інвалідністю5
4Кількість неповних сімей11
5Кількість багатодітних сімей5
6Кількість малозабезпечених сімей2
7Кількість дітей, батьки яких є учасниками АТО4
8Кількість сімей групи «ризику»0

За рівень організації навчально-виховного процесу та підбір кадрів відповідаю я, як директор. Загальний стаж моєї педагогічної діяльності – 47 років. Організацію роботи з педагогічними кадрами здійснюю у відповідності з нормативно-правовими документами та річним планом роботи дошкільного навчального закладу. Аналіз кількісного та якісного складу педагогічних працівників свідчить, що ДНЗ укомплектовано переважно спеціалістами з вищою освітою.

2.Матеріально-технічна база дошкільного навчального закладу.

Вимоги до матеріально-технічної бази дошкільного закладу визначаються відповідними будівельними санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також Примірним переліком ігрового та навчально-дидактичного обладнання для груп дітей віком від 3 до 6 (7) років в закладах дошкільної освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 19.12.2017 № 1633.

Матеріально-технічна база дошкільного закладу включає будівлі, споруди, земельну ділянку (загальною площею 5082,0 м2: в тому числі під будівлею-766,0м2, для ігор, занять та відпочинку дітей -1987м2, під зеленими насадженнями-2177,0м2), комунікації, інвентар, обладнання та інші матеріальні цінності, що мають задовільний стан. Загальний стан будівлі, території, приміщень дошкільного закладу відповідає нормативним вимогам.

Водо-, тепло-, електромережі знаходяться в робочому стані. Встановлено додаткову мийну ванну на харчоблоці з дотриманням вимог забезпечення повітряного розриву з’єднання труб.

За бюджетні кошти у 2019 році придбано кальциновану соду, дезінфікуючі засоби, проведено дезінфекцію та дератизацію 30 кв.м., замінено 6 заглушок на трубах водопостачання. За депутатські кошти придбано тротуарну плитку на 25 000 грв. для заміни асфальтового покриття по периметру ДНЗ.

Серед недоліків визначається зношеність спортивного обладнання та нерівність поверхні спортивного майданчика, необхідність ремонту плескального басейну, потребує заміни частина металевої огорожі території закладу, освітлення ігрових майданчиків.

Матеріально-технічна та навчально-методична база кабінетів відповідає основним завданням діяльності вчителів-логопедів. Простір кабінетів умовно розділено на зони: робочу, рухову, ігрову. Корекційно-розвивальна зона кабінетів містить необхідний спеціально підібраний матеріал (посібники, дидактичний, роздатковий матеріал тощо).

В групах створені належні санітарно-гігієнічні умови для задоволення вікових та індивідуальних потреб дітей в організованій та самостійній діяльності: доцільно розміщені меблі, обладнані ігрові та розвиваючі центри; відсутні предмети, що становлять загрозу для здоров'я дітей. Маркування та розміщення в оточені дітей меблів відповідає санітарним нормам.

Адміністрація і працівники ДНЗ № 9 продовжують роботу з організації оптимального предметно-розвивального середовища відповідно сучасним вимогам, естетичному та всебічному розвитку дитини.

Організація роботи щодо забезпечення умов охорони праці працівників та безпеки життєдіяльності вихованців підпорядковується реалізації вимог Законів України «Про охорону праці» від 12.11.2002 № 229-ІV, «Про дорожній рух» та інших, Постанов Кабінету Міністрів України від 30.11.2011 № 1232 «Порядок розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві», від 22.03.2001 № 270 «Про затвердження порядку розслідування нещасних випадків невиробничого характеру», наказів Міністерства освіти і науки України від 31.08.2001 № 616 «Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах», від 01.08.2001 № 563 «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу» та інших нормативних документів з питань охорони праці. З метою раціонального розподілу обов’язків серед працівників щодо створення безпечних умов навчання і виховання вихованців протягом кожного навчального року приймається низка обов’язкових управлінських рішень.

У дошкільному закладі ведеться робота щодо профілактики дитячого травматизму, проте, у 2019 н.році травмувалась дитина групи раннього віку з особистої необережності. Згідно Санітарного регламенту забезпечується повітряний світловий і питний режим в приміщеннях навчального закладу.

3. Кадрове забезпечення навчального закладу.

Дошкільний навчальний заклад укомплектовано згідно зі штатним розписом. Прийом працівників на роботу здійснюється в порядку, визначеному Кодексом Законів про працю України, Законом України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 №2628-ІІІ, Статутом дошкільного навчального закладу.

Дошкільний навчальний заклад в повному обсязі укомплектовано працівниками. Навчально-виховний процес в закладі забезпечує 19 педагогічних працівника. Всі вихователі мають педагогічну освіту. При розстановці кадрів враховується педагогічний досвід, кваліфікація, достатній потенціал для творчої діяльності. Аналіз якісного та кількісного складу педагогічних працівників показав, що у закладі працюють 13 педпрацівників, які мають повну вищу освіту (68%) та 6 працівників з неповною вищою освітою (32%). Аналіз вікового цензу показує, що в закладі 2 педагогічних працівники віком до 30 років що складає 10 %, від 30 до 40 років - 3 працівника (17%), від 40 до 50 - 3 (17%) від 50 до 60 років - 7 (36%), понад 60 – 4 вихователя (20 %).

У 2018-2019 навчальному році курсову перепідготовку пройшли 4 чол. - 21%, атестовано 4 – 21%: підтвердили кваліфікацію 3 чол. – 15,8 %, підтвердили звання 1 чол. - 5,3%, підвищили кваліфікацію 1 педагог – 5,3%.Присвоєно звання "учитель-методист" - 1 педагогу (5,3%).

Я, Сосновська Л.В. маю вищу психолого-педагогічну освіту, стаж педагогічної роботи – 47 років, на посаді завідувача ДНЗ № 9 – 32 роки.

4. Медичне обслуговування вихованців у дошкільному навчальному закладі.

Медично-оздоровча робота в ДНЗ № 9 проводиться відповідно до Порядку медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2002 № 826. Реалізацію державних вимог з даного напрямку діяльності, що визначені в ст. 34, 35 Закону України “Про дошкільну освіту”, “Про санітарне та епідемічне благополуччя населення”, Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 №305 (п. 27-32), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів. Медико-профілактичну роботу забезпечує старша медична сестра Смолярова А.С. (освіта середня спеціальна, стаж роботи – 21 рік, курсова перепідготовка 2018 рік, за наслідками атестації – спеціаліст вищої категорії), посада якої входить до штатного розкладу ДНЗ. Відповідно до ст.6 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" наказом МОЗ України "Про ліцензування медичної практики" від 30.07.2019 р. дошкільному закладу № 9 видано ліцензію на впровадження господарської діяльності з медичної практики.

У складі дошкільного закладу функціонують групи загального розвитку, в яких забезпечується догляд за дітьми, розвиток, виховання і навчання дітей та логопедичні групи для дітей, що потребують корекції порушень мовлення, в яких забезпечується дошкільна освіта з урахуванням стану здоров’я дітей, їх розумового, фізичного та психологічного розвитку, проведення лікувально-профілактичних, оздоровчих заходів, спрямованих на зміцнення здоров’я, зниження захворюваності. В дошкільному закладі функціонує медичний блок, в якому два приміщення. Медичний кабінет укомплектований відповідно до Переліку оснащення медичного кабінету дошкільного начального закладу, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 № 432/496 на 70 %. Для повного оснащення необхідне придбання ширми медичної, лицьових гумових масок, маски Амбу, лонгетів для кінцівок.

Для надання невідкладної медичної допомоги вихованцям у медичному кабінеті дошкільного навчального закладу в повному обсязі укомплектовано аптечку, всі медпрепарати з діючим терміном придатності згідно Переліку лікарських засобів та виробів медичного призначення, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 № 432/496.

З метою зниження захворюваності дітей та покращення їх медичного обслуговування щорічно розробляється комплексний план оздоровчих заходів, яким визначається зміст роботи та взаємодія кожної ланки медико-педагогічного процесу. Вихователями груп на підставі медичних оглядів складені паспорти здоров'я вихованців, метою яких є забезпечення індивідуалізації, дозування навантажень, добору оптимального комплексу оздоровчих засобів.

Медична сестра дошкільного закладу здійснює моніторинг стану здоров’я, фізичного та нервово - психічного розвитку дітей, організує і контролює проведення лікувально-оздоровчих заходів, оцінює їх ефективність, забезпечує медичний контроль за виконанням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режимів, веде звітно-облікову документацію в порядку, встановленому чинним законодавством.

Медична сестра спільно з педагогами груп щомісячно здійснює аналіз загальної захворюваності дітей, аналізує та встановлює причини пропусків, визначає заходи щодо її зниження. Враховуючи, що у дошкільному закладі є хронічно хворі діти, й те, що питому вагу в структурі загальної захворюваності займають респіраторні інфекції осінньо-зимового і весняного періоду в дошкільному закладі склалася система проведення профілактичних, лікувально-оздоровчих послуг в епідемічний та перед епідемічний періоди. Для підвищення імунної системи з дітьми проводять імунну гімнастику, крапковий масаж, змазують носову порожнину оксоліновою маззю, приймають продукти, що містять фітонциди (часник, ріпчаста та зелена цибуля). Щодня у всіх приміщеннях дошкільного закладу застосовуються переносні бактерицидні безозонові опромінювачі, соляні лампи. Належним чином забезпечується протиепідемічна робота і в період спалаху інфекційних захворювань (вітряна віспа, скарлатина, кишкові інфекції тощо).

У терміни, визначені п. 2 Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, здійснюються антропометричні вимірювання вихованців: щоквартально в групах дошкільного віку, щомісяця в групі раннього віку. Дані вносяться до спеціального журналу, особової медичної картки дитини, узагальнена інформація вміщується у групові куточки й надає можливість батькам порівняти показники розвитку своєї дитини з попередніми показниками та з середніми показниками росту й ваги для дітей даної вікової норми. На підставі ростових даних відбувається розсаджування дітей за столами під час навчальної діяльності.

В цілому, робота дошкільного закладу спрямована, насамперед, на охорону та зміцнення психічного та фізичного здоров’я дітей, підвищення захисних сил організму, виховання стійкого інтересу до рухової активності, звички до здорового способу життя, формування життєво-необхідних рухових умінь, навичок та фізичних якостей, формування культури безпечної життєдіяльності.

5. Організація харчування дітей у дошкільному навчальному закладі.

Організація харчування в дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) комбінованого типу № 9 «Фіалка» Запорізької міської ради Запорізької області здійснюється на підставі діючої нормативної бази: Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом МОіН і МОЗ України від 05.05.2006 № 523/12397 зі змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 26.02.2013 № 202/165, Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» від 22.11.2004 № 1591, Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних та комунальних дошкільних та інтернатних навчальних закладах та інших документів, регламентуючих діяльність ДНЗ.

В ДНЗ створено належні умови щодо організації харчування. В коморі для зберігання сипучих продуктів дотримується товарне сусідство, залишки продуктів відповідають записам в книзі складського обліку.

Харчоблок дошкільного закладу включає в себе: цех для приготування їжі; цех для обробки сирої продукції, з відокремленими місцями для первинної обробки овочів та для миття кухонного посуду, що не порушує поточність потоків сирої та готової продукції. Харчоблок обладнаний та оснащений технологічним обладнанням: побутовим холодильником з морозильною камерою, електричною плитою, виробничою електром’ясорубкою для переробки м’яса, електроводонагрівачом, столами, миючими ваннами, засобами вимірювання (терези товарні (електронні) та гастрономічні); посудом різного розміру і призначення, інвентарем в достатній кількості. У 2018 році за кошти місцевого бюджету планується придбати електросковорідку.

Працівниками харчоблоку виконуються санітарні вимоги щодо його утримання. Кухонний посуд та інвентар промаркований відповідно об’єму, використовується за призначенням. Кухарі Барак Л.П., Скорик А.В суворо дотримуються технології приготування страв, термічної обробки продуктів. Страви відповідають фактичному виходу, смаковим якостям, консистенції. Результати зняття проби (органолептична оцінка страви, визначення її кольору, запаху, смаку, консистенції, жорсткості, соковитості тощо) відображаються старшою медсестрою Смоляровою Г.С. в Журналі бракеражу готової продукції. Добові проби кожної страви раціону зберігаються у холодильнику в промаркованій ємності. Повноту закладки продуктів та вихід страв контролює старша медсестра Смолярова Г.С.

Щомісячний моніторинг виконання натуральних норм з основних продуктів вказує на позитивні тенденції в порівнянні з минулими роками: виконуються норми хліба, круп, масла вершкового, олії, яєць; наближено до норми виконання картоплі, м’яса, овочів, цукру; проте нижчим за норму є вживання риби, молока, сиру кисломолочного, сиру твердого, фруктів, соку фруктового. На кінець місяця старшою медичною сестрою Смоляровою Г.С. проводиться аналіз харчування: норми виконання основних продуктів, калорійності страв, отримання дітьми білків, жирів, вуглеводів, вартість харчування за місяць на одну дитину. Раціонально сплановане примірне двотижневе меню піддається корекції. Причинами даного факту є неврегульованість тендерних пропозицій, невиконання обсягу замовлених продуктів, зміна графіку надходження продуктів, тощо.

В ДНЗ створено бракеражну комісію, комісію громадського контролю,які перевіряють та оцінюють якість і кількість отриманих продуктів харчування, у разі порушень, складаються відповідні акти. За 2017-2018 н. р. складені акти на недоброякісний буряк, перевищення норми відходів картоплі, несвоєчасне постачання овочів. Харчування вихованців здійснюється згідно перспективного двотижневого меню на зимово-весняний та літньо-осінній періоди, яке узгоджено з ЦМВЗМУДСЕС у Запорізькій області. До даного меню розроблені та затверджені картотека страв. Технологічні карти страв відповідають вимогам Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, а саме, в ній відображені найменування страв, склад продуктів, маса брутто, нетто, хімічний склад та технологія приготування страв. Згідно з перспективним меню та картотекою страв медсестра щоденно складає меню-розклад на наступний день. При складанні враховуються наявність продуктів в коморі та їх раціональне поєднання. Для раціонального режиму харчування, адаптованого до режиму та умов роботи ДНЗ, організоване триразове харчування. Затверджено режим дня у вікових групах, з визначенням годин прийому їжі та дотриманням проміжку часу між годуванням. В дошкільному закладі організоване дієтичне харчування для шістьох дітей за заявами батьків і довідкою лікаря-педіатра. Ознайомлення батьків з щоденним меню та виходом порцій здійснюється через інформаційні стенди груп. Працівники груп дотримуються санітарно-гігієнічних вимог в організації харчування дітей, забезпечуючи вологе прибирання, провітрювання приміщення, миття столів, організацію питного режиму. Вихователі застосовують різноманітні методи i прийоми формування у дітей культурно-гігієнічних навичок під час підготовки та вживання їжі, щоденному прищепленні практичних навичок миття рук, сервірування столу, полоскання ротової порожнини після їжі, тощо. За кожною дитиною закріплене місце за столом, з розміром відповідно росту дитини. Визначається системна робота у прищеплення культурно-гігієнічних навичок у дітей старших груп "Сонечко", «Лісова галявина», групи для дітей середнього віку «Дюймовочка» (вихователі Кірік Н.К., Кисла В.П., Круть Н.М., Прокопенко Г.А.). Прийом їжі проходить в спокійній, сприятливій, лагідній атмосфері. Діти вміють сидіти за столом правильно і користуватися столовими приборами та серветками; знають, як називаються страви, з яких продуктів приготовлені, яку мають користь; їдять, в цілому, охайно, самостійно прибирають посуд. Помічники вихователів Костецька С.П., Крутько А.Г., Марченко А.С. допомагають організовувати чергування дітей.

Адміністративний контроль за станом харчування дiтей в дошкiльному навчaльному закладі, відбувається згідно алгоритму внутрішнього контролю. Перевірці підлягають питання санітарно-гігієнічного стану харчоблоку і технологічного обладнання; забезпеченість продуктами харчування, дотримання вимог щодо їх збереження; дотримання режиму харчування; виконання натуральних норм харчування; організації харчування дітей у групах; стан організації дієтичного харчування; ведення документації з питань харчування,тощо. За результатами контролю складаються акти, довідки, видаються накази. Питання харчування розглядаються на виробничих нарадах, зборах трудового колективу, батьківських зборах.

6. Навчально-виховна робота у дошкільному навчальному закладі.

Відповідно до законів України "Про дошкільну освіту", "Про охорону дитинства", Положення про дошкільний навчальний заклад, власного Статуту, інструктивно-методичних рекомендацій МОН України від 13.06.2018р. № 1/9-386 "Про особливості організації діяльності закладів дошкільної освіти в 2018/2019 навчальному році", річного плану роботи ДНЗ на 2018-2019 н.р. підбито підсумки освітньої роботи за 2018-2019 навчальний рік

Пріоритетами роботи колективу у 2018-2019 навчальному році буливдосканалення роботи з розвитку пізнавальної активності та формування сенсорно-пізнавальної компетенції дошкільників засобами гри в розвивальному середовищі; забезпечення системної роботи з формування предметно-практичної компетенції дошкільників у частині спільної праці з дорослими.

Зміст освітньої роботи з дітьми дошкільного віку відповідав основним вимогам та концептуальним засадам Базового компонента дошкільної освіти — оволодіння змістом дошкільної освіти протягом усього періоду дошкільного дитинства, визнання цінності кожної вікової сходинки в особистісному розвитку за повної реалізації дитиною своїх потенційних можливостей.

Зміст дошкільної освіти в межах Базового компонента дошкільної освіти реалізувався комплексною освітньою програмою "Дитина в дошкільні роки" (наук.кер. - Крутій К.Л., та авт. колектив - Богуш А.М., Грицишина Т.І., Дем'яненко О.Є. та ін.) - нова редакція 2015 року та освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років "Дитина" (наук.кер. проекту - Огнев'юк В.О., авт. колектив - Бєлєнька Г.В., Богінічч О.Л., Богданець-Білоскаленко Н.І. та ін.) - нова редакція 2015 року (для дітей раннього віку).

Робота педагогічного колективу дошкільного навчального закладу будувалася відповідно до поставлених завдань. Тематика методичних заходів різноманітна і відповідала запиту вихователів, базувалася на підставі результатів контролю освітнього процесу та річних завдань.

Протягом поточного навчального року зусиллями педагогів оновлено та доповнено методичне забезпечення освітнього процесу. Усі заплановані методичні заходи виконано в повному обсязі. З метою вирішення завдань проведено семінари-практикуми «Гра як форма організації пізнавальної діяльності», практикум "Організація трудової діяльності дошкільників", круглий стіл "Концептуальні засади освітньої програми для дітей від 2 до 7 років "Дитина", майстер-клас "Методи та прийоми формування правильної звуковимови дітей" , 3 засідання педагогічної ради, 4 консультації, низку відкритих переглядів для педагогів дошкільного навчального закладу.

Заслуговує на увагу планомірне, системне проведення занять з усіх освітніх ліній. Педагоги дошкільного навчального закладу приділяють велику увагу питанню розвитку пізнавальної активності дітей засобами гри в розвивальному середовищі. Здійснюючи опосередкований вплив на мотиваційну (хочу) та вольову (зможу) сферу дошкільників, педагоги формують основи цілісної системи знань про оточуючий світ у всьому багатстві його взаємозв'язків та залежностей. При цьому враховуючи вік і характер мислення дитини (наочно-дійове, наочно-образне), використовують для навчання повсякденні реальні ситуації, спілкування, гру, казку, спільну працю. В грі формуються моральні якості, життєві принципи, закріплюються отримані раніше і здобуваються нові уявлення про світ, відбувається становлення міжособистісних стосунків з партнерами по грі, що переноситься в інші види діяльності.

Впродовж навчального року проводилась цілеспрямована та системна робота з формування предметно-практичної компетенції дошкільників у частині спільної праці з дорослими. Акцентували увагу на формуванні у дітей правильних уявлень про працю дорослих, прищеплення інтересу і поваги до людей-трудівників, позитивного емоційного ставлення до праці. Діти багато дізналися про властивості матеріалів з якими працюють, про призначення засобів праці, інструментів, якими вони користуються. Під час трудових дій відбувався розвиток усіх пізнавальних процесів - активного сприймання, уяви, уваги, пам'яті. Під час роботи виховувались такі якості особистості, як здатність до подолання перешкод, спостережливість, зосередженість, старанність, дисціплінованість, самостійність, ініціативність.

Педагоги обмінювалися досвідом під час взаємних відвідувань різних форм організації виховання дітей, а також колективних перег¬лядів відкритих заходів (занять, святкових ранків, спортивних свят, ігор тощо).

Одним із напрямів роботи дошкільного навчального закладу залишається включення педагогів в інноваційну діяльність, забезпечення готовності кожного педагога підвищувати свою професійну майстерність, збагачувати знання щодо оновлення змісту освіти. Стратегія розвитку дошкільного навчального закладу спрямована на повноцінний інтелектуально-духовний розвиток кожної особистості, її всебічну творчу самореалізацію особистісного потенціалу. В ході Тижня професійної майстерності вчитель-логопед Купріна О.В. презентувала власний досвід роботи "Настіпність у роботі вчителя-логопеда та вихователя у розвитку фонетичної сторони мовлення дітей дошкільного віку з ЗНМ засобами гри" шляхом проведення майстер-класів для вихователів та вчителів-логопедів ОЛександрівського району.

Моніторинг розвитку вихованців у засвоєнні інваріативної частини Базового компонента дошкільної освіти здійснювався вихователями, музичними керівниками, інструктором з фізичної культури, вихователем-методистом та завідувачем у формі контрольних зрізів, експрес-аналізів, комплексного, тематичного та оперативного контролів, проводилося обстеження динаміки розвитку дітей в процесі аналізу результатів спостережень за дітьми. Так, результати комплексного контролю у логопедичній групі для дітей старшого дошкільного віку № 6 "Лісова галявина", тематичного контролю з питань стану роботи з формування елементарних трудових навичок та рівня розвитку соціально-комунікативної компетенції дітей старшого дошкільного віку вказують на достатній рівень організації освітньої роботи з дітьми.

Середній показник сформованості компетенцій за освітніми лініями інваріативної складової на травень 2019 року склав: "Дитина в соціумі" - 52%, «Особистість дитини» - 57 %, «Дитина в природному довкіллі» - 55 %, «Дитина в світі культури» - 55%, театральна діяльність – 52%, «Гра дитини» - 57%, «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» - 55%, «Мовлення дитини» - 56%. У порівнянні з початком навчального року відсоток сформованості компетенцій збільшився: освітня лінія "Дитина в соціумі" - на 16,7%, «Особистість дитини» - на 19,2%, «Дитина в природному довкіллі» - на 19,1%, «Дитина в світі культури» - на 20,6%, «Гра дитини» - на 18,4%, «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» - на 16,1%, «Мовлення дитини» - на 18,4%. Аналіз результатів вказує на позитивну динаміку досягнень дошкільників та істотне підвищення рівня оволодіння дітьми програмовим матеріалом наприкінці навчального року та свідчить про достатній рівень сформованості компетенцій у дітей, доцільність обраних форм і методів роботи педагогів. Результати діагностики розвитку вихованців вказують на те, що педагогічний колектив на достатньому рівні реалізував зміст Базового компоненту дошкільної освіти (інваріативна), завдання комплексної додаткової освітньої програми «Дитина в дошкільні роки» та нормативних документів.

Моніторинг фізичного розвитку і підготовленості дітей дошкільного віку свідчить про достатній рівень розвитку рухових вмінь і навичок дітей. Проведене обстеження фізичної підготовленості показало, що загальний рівень склав 52%.

Вагомих досягнень в подоланні проблем звуковимови дошкільників досягнуто завдяки індивідуальній роботі педагогів, яка сприяла подальшому розвитку дітей та адаптації до шкільного навчання. Наступність в роботі між вихователями, вчителями-логопедами, музичним керівником, інструктором з фізичної культури сприяла ефективності усунення мовленнєвого недорозвинення і негативного впливу розладів мовлення на формування пізнавальної діяльності дітей.

Порівняльний аналіз встановив результативність корекційно-відновлювальної роботи, показники визначені стабільними.

з/п

Рік

Кількість дітей у групах із зазначеним діагнозом

Загальна

кількість

випускників

Результативність

Всього

ЗНМ,ЗПР

ФФН

Норма

Покращення

Продовження

1

2018

51

34/7

17

25

22

3

-

2

2019

53

36/3

17

19

14

5

-

Визначення функціональної готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання у першому класі загальноосвітнього навчального закладу свідчить, що вихованці дошкільного навчального закладу готові до шкільного навчання.Так, у дітей сформовані навички навчальної діяльності, вони мають достатній рівень самостійності та саморегуляції, уміють слухати та виконувати вказівки дорослого, контролювати та оцінювати себе і однолітків. Цілеспрямовані екскурсії до школи, проведення художньо-естетичних та фізкультурно-оздоровчих заходів сприяли формуванню у дітей мотивації до шкільного навчання. Результати діагностики свідчать, що з 29 випускників 19 дітей (66 %) має рівень готовності вище середнього, 6 дітей (21 %) – середній рівень готовності, 1 дитина (11%) - низький рівень (особливості психо-фізичного розвитку дитини).

Для ефективного вирішення проблем освітньої роботи з дітьми педагоги перебувають у постійному творчому пошуку, експериментують та традиційно впроваджують сучасні перспективні технології та методики, як-то: «Рахуємо до ста» (Зайцева), «Грайлик» О. Кочемасової, Л.Г. Петерсон, «Ігрова майстерність» (Шутя М.), «Сходинки до грамоти» (Каплуновської О. М.). Н.В. Ніщевої «Система корекційної роботи для дітей з загальним недорозвиненням мовлення», О.В. Коноваленко «Розвиток зв’язного мовлення», Н.С. Жукової «Система роботи з дітьми з І – ІІІ рівнем загальним недорозвиненням мовлення», О.В. Новікової «Зондовий масаж: корекція звуковимови», Т.А. Ткаченко «Вчимо говорити правильно», К.Л. Крутій «Методика проведення індивідуальних занять із мовленнєвопасивними дітьми дошкільного віку», В.М. Акименко «Нові логопедичні технології» (моделі артикуляції звуків), Через рух - до здоров’я дітей» Н.Ф. Денисенко, О.П. Аксьонова, «Театр фізичного розвитку та оздоровлення дітей» М.Єфименка, навчальна кінезіологія "Гімнастика для мозку".

План роботи дошкільного навчального закладу на 2018-2019 навчальний рік був реальним, дав змогу досягти поставлених цілей.

7. Управлінська діяльність у дошкільному навчальному закладі

У продовж 2018-2019 н. р. колектив ДНЗ спрямовував діяльність на виконання Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», ін. нормативних документів з дошкільної освіти, власного статуту з метою вдосконалення управлінських дій щодо підвищення якості навчально-виховного і корекційно-відновлювального процесу, забезпечення прав та законних інтересів всіх його учасників, оптимізації ресурсного забезпечення, дотримання вимог законодавства з питань охорони праці, Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, реалізації річного плану роботи. Адміністрацією ДНЗ № 9 вирішувались перспективні ключових завдання, які були сплановані на три роки з урахуванням сучасних орієнтирів розвитку дошкільної освіти, типу ДНЗ, професійної компетентності колективу. З метою визначення відповідності результатів діяльності окремої вікової групи державним стандартам й соціальним вимогам, оцінки рівня освітніх досягнень вихованців і результативності корекційної роботи вихователем-методистом Макаровою Н.І. апробується алгоритм комплексних внутрішньо-садкових перевірок. Завдяки вдосконаленому плану комплексного контролю у старшій групі «Червона квітка», виявлено підвищення рівня змісту узагальнюючої довідки. Адміністрацією передбачено у ході комплексного контролю вивчення ступеню задоволення потреб батьків рівнем освітньо-виховних послуг за допомогою анкетування, анонімного опитування, письмових і усних оцінок, звернень, ін.

На теперішній часі адміністрація ДНЗ знаходиться в пошуку резервів для максимальної реалізації варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти, чинних програм в умовах дошкільного закладу.

Необхідно відзначити один із позитивних аспектів управлінської діяльності - стабільно високий рівень відвідуваності дитячого контингенту. За підсумками 2018 року середнє відвідування за рік склало 69,4% при середньому районному показнику 59,5%.

За звітний період проведені цілеспрямовані управлінські дії щодо підвищення показника виконання натуральних норм харчування та його вартості, аналіз контрольних показників за травень 2019 р. наведено у таблиці:

Набір

продуктів

харчування

ясла

Дошкільні групи

норма

факт.

% виконання

норма

факт.

%

виконання

М'ясо

60

57

95%

100

85

85%

Риба

20

12

60%

45

33

73%

Молоко

350

272

78%

400

350

88%

Масло вершк.

12

12

100%

21

21

100%

Сметана

5

6

120%

10

10

100%

Сир кисломол.

35

29

83%

45

34

76%

Сир твердий

3

1

33%

5

1

20%

Яйця

10

11

110%

20

20

100%

Овочі

180

178

99%

230

231

100%

Картопля

130

135

104%

190

205

108%

Фрукти св.

45

51

113%

100

73

73%

Сухофрукти

10

4

40%

10

5

50%

Крупи

30

35

117%

45

47

104%

Соки

50

46

92%

70

61

87%

Калорійність

1267

1190,2

94%

1874,8

1758

94%

Білки

46,6

50,44

108%

68,1

66,5

98%

Жири

45,6

41,54

91%

71,7

62,7

87%

Вуглеводи

167,6

166,98

100%

239

236,2

99%

Заголовок
місяцьВиконання натуральних норм
Ясла (%)
Виконання грошового показника
Ясла (%)
Виконання натуральних норм
Садок (%)
Виконання грошового показника
Садок (%)
Січень94 999395
Лютий 95 1009399
Березень98 10099100
Квітень99 10099100
Травень100 102100101

8. Робота з батьками та громадськістю у дошкільному навчальному закладі.

З метою наближення сім’ї до дошкільного закладу, визначення оптимальних шляхів виховного впливу на дитину в дошкільному закладі використовуються різні форми роботи. Пропаганда педагогічних знань поширюється засобами наочної агітації: через інформаційні стенди, буклети, пам’ятки, тощо. В усіх вікових групах дошкільного закладу оформлені інформаційні стенди, які відповідають змістовним і естетичним критеріям. Впродовж року адміністрація і педагоги вивчають ступінь задоволення батьків якістю проведених освітньо-виховних послуг та умов перебування дітей в дошкільному закладі за допомогою анкетування, тестування, співбесід. Створений сайт дошкільного закладу презентує широкому загалу власний досвід роботи, надає практичні рекомендації для батьків, підвищує загальний рівень педагогічної культури. Вивчення потреб батьківського загалу свідчать про зростання попиту на консультативну допомогу з актуальних питань підтримки здоров’я дітей, формування особистості, підготовки до школи, тощо. Організовуючи взаємодію з батьками, вихователі груп ставлять за мету змінити їх пасивну позицію на активну, спонукають до цілеспрямованої участі у всебічному розвитку дітей. Реалізуючи завдання та зміст співпраці дошкільного закладу і сім’ї у забезпеченні якості освітнього процесу, вихователі залучають батьків до проведення спільних заходів, традиційних та родинних свят та розваг. Педагогічний колектив акцентує увагу батьків на закономірності розвитку, навчання та виховання дитини шляхом залучення родин до активної участі у святах, ранках, відкритих заходах, конкурсах, фотовиставках тощо.

Упродовж декількох років педагоги старшої групи Круть Н.М., Прокопенко Г.А. вивчали та розповсюджували позитивний досвід виховання дітей у багатодітній родині Бугрім. Презентація матеріалів відбулася на загальносадкових батьківських зборах.

В дошкільному закладі систематично відбуваються персональні виставки робіт дітей. На кінець навчального року оформлено виставку колективних робіт, виконаних в різних техніках.

Члени батьківських комітетів беруть активну участь в визначенні потреб сімей, які перебувають у несприятливих соціально-економічних умовах; вирішенні питань фінансової та матеріально-технічної допомоги ДНЗ; сприяють благоустрою приміщень та території дошкільного закладу. Колектив дошкільного закладу разом з батьківським комітетом приділяє необхідну увагу системі роботи з соціального захисту дітей. Організація просвітницької роботи орієнтована на ознайомлення батьків з нормативно-правовими документами щодо захисту прав дитини, зокрема Законами України «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про попередження насильства в сім’ї» Конвенцією ООН Про права дитини, Постановою Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 р. № 226 «Про поліпшення соціального захисту та матеріального забезпечення дітей сиріт, які залишились без піклування батьків». На початку кожного навчального року адміністрація дошкільного закладу проводить вивчення соціального стану родин, збирає і узагальнює повну інформацію про сім’ї для подальшого використання у доборі форм і змісту педагогічної взаємодії, вивчення освітніх потреб батьків. Педагоги всіх груп складають соціальний паспорт сімей, що дає змогу забезпечувати диференційний підхід в організації психолого-педагогічної, просвітницької роботи, сприяє розумінню потреб у наданні педагогічної підтримки, забезпеченню єдності виховного впливу. Спільна та планомірна взаємодія із загально садковим і груповими комітетами дала можливість укріпити матеріально-технічну базу дошкільного закладу.

Більшість батьків вихованців відзначає, що діти із задоволенням відвідують дошкільний заклад, повертаються додому в гарному настрої; батькам подобається стиль спілкування педагогів та їх ставлення до дітей.

З метою полегшення адаптаційного періоду майбутнім вихованцям дошкільного закладу та їх батькам значно розширено інформаційний простір з наданням рекомендацій з цієї проблеми, психологом Комаровою Н.Ю. в серпні 2019 р. проведена літня школа для батьків та їх малят «ДНЗ від А до Я» за програмою Кондрашевської А.В.

У системі проводиться робота з питань наступності дошкільного закладу та ЗЗСО № 1. Взаємодія між закладами визначається партнерськими взаємовідношеннями між педагогами, дітьми та батьками. Акценти в роботі з дітьми старшого дошкільного віку спрямовані на соціалізацію особистості, розвиток її життєвої компетентності, формування вміння набувати знання і навички, а також доцільно їх застосовувати. Заходи, які проводяться на рівні дорослих, спрямовані на вирішення завдань співпраці педагогів та батьків на етапі підготовки дітей до навчання в школі. В системі роботи активні форми роботи колективу проведення батьківських зборів, відвідування шкільних занять, екскурсій.

На виконання Закону України від 02.10.1996 №393 «Про звернення громадян» проаналізовано роботу зі зверненнями громадян. Розгляд звернень та особистий прийом громадян проводяться відповідно до Положення про порядок розгляду письмових звернень громадян та Положення про порядок проведення особистого прийому громадян у ДНЗ № 9. Батьки, працівники ДНЗ ознайомлені з графіком особистого прийому завідувача. Упродовж 2017 зареєстровано 22 звернення. Основні питання, що порушуються у зверненнях громадян, стосуються влаштування дітей до ДНЗ, зокрема в логопедичні групи, переведення з ДНЗ, працевлаштування тощо. Всі звернення розглянуті та надані відповіді. Письмових заяв чи скарг не надходило.

Адміністрація закладу проводить ефективну роботу з батьками та депутатами щодо зміцнення й оновлення матеріально-технічної бази шляхом залучення благодійної допомоги. Всі благодійні кошти вносяться на рахунок благодійного фонду «Освіта», адміністрація постійно звітується перед батьками щодо їх використання на Раді закладу, групових батьківських зборах, щорічній конференції. Використання коштів фіксується в протоколах.

Співпраця колективу дошкільного закладу та батьків сприяє суттєвим змінам в матеріально-технічному забезпеченні дошкільного закладу, спрямованому на його ефективне функціонування, виконання вимог техніки безпеки, покращення умов перебування дітей та організації навчально-виховного процесу.

Перспективою подальшої роботи педагогічного колективу з батьками можна вважати презентацію професійних навичок педагогів у використанні інтерактивних форм взаємодії з батьками педагогам району та використання можливості медіа освіти (створення особистих блогів вихователів) у реалізації завдань психолого-педагогічної просвіти батьків.


Результати моніторингових досліджень засвоєння дітьми програмових вимог
(вересень, 2019)

На реалізацію Базового компоненту дошкільної освіти, який реалізується освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина» у ЗДО № 9 «Фіалка» у вересні 2019 року в другій молодшій групі «Соняшники» було проведено педагогічну діагностику. Дані ЗУН подаються в таблиці.

Освітня лінія

Рівень ЗУН

Кількість дітей

Кількість в процентах

Кількість дітей

Кількість в процентах

вересень

Дитина в соціумі

Високий

-

-

Достатній

-

-

Середній

11

41%

Низький

16

59%

Показник засвоєння програмових вимог

35,2%

Особистість дитини

(основи безпеки життєдіяльності)

Високий

-

-

Достатній

-

-

Середній

13

48%

Низький

14

52%

Показник засвоєння програмових вимог

30,2%

Мовлення дитини

Високий

-

-

Достатній

-

-

Середній

15

56%

Низький

12

44%

Показник засвоєння програмових вимог

38,8%

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Високий

-

-

Достатній

-

-

Середній

13

48%

Низький

14

52%

30,2%

Дитина в природному довкіллі

Високий

-

-

Достатній

-

-

Середній

55

56%

Низький

12

44%

Показник засвоєння програмових вимог

38,8%

Дитина в світі культури

Зображувальна діяльність

Високий

-

-

Достатній

-

-

Середній

9

33%

Низький

18

67%

Показник засвоєння програмових вимог

33,3%

Гра дитини

Високий

-

-

Достатній

-

-

Середній

9

33%

Низький

18

67%

Показник засвоєння програмових вимог

33,3%

На реалізацію Базового компоненту дошкільної освіти, який реалізується освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина» у ЗДО № 9 «Фіалка» у вересні 2019 року в групі для дітей середнього віку з порушенням мовлення «Лісова галявина» було проведено педагогічну діагностику. Дані ЗУН подаються в таблиці.

Освітня лінія

Рівень ЗУН

Кількість дітей

Кількість в процентах

Кількість дітей

Кількість в процентах

вересень

травень

Дитина в соціумі

Високий

-

-

Достатній

-

-

Середній

4

29%

Низький

10

71%

Показник засвоєння програмових вимог

32,2%

Особистість дитини

(основи безпеки життєдіяльності)

Високий

-

-

Достатній

-

-

Середній

3

21%

Низький

11

79%

Показник засвоєння програмових вимог

30,4%

Мовлення дитини

Високий

-

-

Достатній

-

-

Середній

Низький

14

100%

Показник засвоєння програмових вимог

25%

Мовлення дитини

Звукова культура мовлення

Високий

-

-

Достатній

-

-

Середній

-

-

Низький

14

100%

Показник засвоєння програмових вимог

25%

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Високий

-

-

Достатній

-

-

Середній

3

21%

Низький

11

79%

Показник засвоєння програмових вимог

30,4%

Дитина в природному довкіллі

Високий

-

-

Достатній

-

-

Середній

5

36%

Низький

9

64%

Показник засвоєння програмових вимог

34%

Дитина в світі культури Зображувальна діяльність

Високий

-

-

Достатній

-

-

Середній

2

14%

Низький

12

86%

Показник засвоєння програмових вимог

28,5%

Гра дитини

Високий

-

-

Достатній

-

-

Середній

6

43%

Низький

8

57%

Показник засвоєння програмових вимог

35,7%

Дитина в світі культури Театральна діяльність

Високий

-

-

Достатній

-

-

Середній

2

14%

Низький

12

86%

Показник засвоєння програмових вимог

28,5%

На реалізацію Базового компоненту дошкільної освіти, який реалізується освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина» у ЗДО № 9 «Фіалка» у вересні 2019 року в групі для дітей старшого дошкільного віку з порушенням мовлення «Дюймовочка» було проведено педагогічну діагностику. Дані ЗУН подаються в таблиці.

Освітня лінія

Рівень ЗУН

Кількість дітей

Кількість в процентах

Кількість дітей

Кількість в процентах

вересень

Дитина в соціумі

Високий

-

-

Достатній

4

26,6%

Середній

9

60%

Низький

2

13,4%

Показник засвоєння програмових вимог

53,3%

Особистість дитини

(основи безпеки життєдіяльності)

Високий

-

-

Достатній

8

53%

Середній

7

47%

Низький

-

-

Показник засвоєння програмових вимог

63,3%

Мовлення

дитини

Високий

-

-

Достатній

6

40%

Середній

8

53,4%

Низький

1

6,6%

Показник засвоєння програмових вимог

58,3%

Мовлення

дитини

Звукова культура мовлення, грамота

Високий

-

-

Достатній

5

33,3%

Середній

8

53,4%

Низький

2

13,3%

Показник засвоєння програмових вимог

39,7%

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Високий

-

-

Достатній

2

13%

Середній

13

87%

Низький

-

-

Показник засвоєння програмових вимог

53,3%

Дитина в природному довкіллі

Високий

-

-

Достатній

-

-

Середній

11

73%

Низький

4

27%

Показник засвоєння програмових вимог

43,3%

Дитина в світі культури. Зображувальна діяльність

Високий

-

-

Достатній

5

33%

Середній

10

67%

Низький

-

-

Показник засвоєння програмових вимог

58,3%

Гра дитини

Високий

-

-

Достатній

6

40%

Середній

6

40%

Низький

3

20%

Показник засвоєння програмових вимог

42,6%

Дитина в світі культури. Театральна діяльність

Високий

-

-

Достатній

-

-

Середній

11

73%

Низький

4

27%

Показник засвоєння програмових вимог

43,3%

На реалізацію Базового компоненту дошкільної освіти, який реалізується освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина» у ЗДО № 9 «Фіалка» у вересні 2019 року в групі для дітей старшого дошкільного віку з порушенням мовлення «Сонечко» було проведено педагогічну діагностику. Дані ЗУН подаються в таблиці.

Освітня лінія

Рівень ЗУН

Кількість дітей

Кількість в процентах

Кількість дітей

Кількість в процентах

вересень

травень

Дитина в соціумі

Високий

-

-

Достатній

1

7,7%

Середній

10

77%

Низький

2

15,3%

Показник засвоєння програмових вимог

48,1%

Особистість дитини

Високий

-

-

Достатній

2

15,3%

Середній

10

77%

Низький

1

7,7%

Показник засвоєння програмових вимог

48,1%

Мовлення

дитини

Високий

-

-

Достатній

2

15,3%

Середній

7

53,9%

Низький

4

30,8%

Показник засвоєння програмових вимог

46,2%

Мовлення

дитини

Звукова культура мовлення, грамота

Високий

-

-

Достатній

2

15,3%

Середній

4

30,8%

Низький

7

53,9%

Показник засвоєння програмових вимог

40,4%

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Високий

-

-

Достатній

2

15,3%

Середній

9

69,4%

Низький

2

15,3%

Показник засвоєння програмових вимог

50%

Дитина в природному довкіллі

Високий

-

-

Достатній

1

7,7%

Середній

10

77%

Низький

2

15,3%

Показник засвоєння програмових вимог

48%

Дитина в світі культури. Зображувальна діяльність

Високий

-

-

Достатній

3

23,1%

Середній

7

53.8%

Низький

3

23,1%

Показник засвоєння програмових вимог

44,2%

Гра дитини

Високий

-

-

Достатній

1

7,7%

Середній

11

84,6%

Низький

1

7,7%

Показник засвоєння програмових вимог

50%

Дитина в світі культури. Театральна діяльність

Високий

-

-

Достатній

-

-

Середній

8

61,5%

Низький

5

38,5%

Показник засвоєння програмових вимог

40,4%

Кол-во просмотров: 458

Комментарии